follow

Pelawat diminta Menonton Video ini seketika

Cube bayangkan org kita tersayang. Adakah kita sudah bersedia??

Keperluan Takaful/Insuran dalam kehidupan

Berdasarkan kepada kajian yg dibuat oleh Life Insurance Malaysia Research Association (LIMRA), sepanjang hayat manusia, seseorang itu memerlukan sebanyak 7 polisi sepanjang hayatnya. Ia meliputi aspek untuk perlindungan, kesihatan, pelaburan, pendidikan dan juga simpanan.Populasi yang mempunyai perlindungan insurans di Malaysia hanya 25% daripada 26 juta rakyatnya (yang kebanyakan dari kaum bukan-bumiputra).
Berdasarkan jumlah ini, boleh dikatakan kesedaran terhadap keperluan serta kepentingan insurans/takaful di Malaysia masih rendah. Di Singapura sebanyak 100% yang memiliki polisi, secara purata 1 orang 1 polisi dan Jepun sebanyak 150%, iaitu 1 orang memiliki lebih daripada satu polisi.Bagi muslim, ulama telah menghasilkan takaful sebagai alternatif untuk insurans konvensional. Ini bagi mengelakkan unsur-unsur yang tidak halal dalam insurans.
Al-Takaful adalah dari perkataan Arab Kafala yg bermaksud UNTUK MEMBANTU atau MENJAMIN. Maka HONG LEONG TOKIO MARINE TAKAFUL BERHAD adalah hasil usaha-sama dengan TOKIO MARINE LIMITED..

Cuba Anda perhatikan gambar dibawah. Apakah persediaan anda?Apa nasib keluarga anda?


Kita makan makanan yang kita tidak tahu mcmana proses buatannya.Jadi fikir2kan la saudaraku.
Adakah anda sudah menyediakan keperluan yang secukupnya?

Malang itu tidak berbau. Kerana kita tidak tahu ape akan terjadi esok hari tuan-tuan dan puan-puan.


Cuba lihat petikan akhbar di bawah ini pula







Jika sesuatu terjadi dan memerlukan wang dan perbelanjaan untuk menyara hidup di mana kita hendak mendapatkan nya jika kita tidak bersedia hari ini.




Petikan akhbar di bawah pula merupakan sesuatu yang kita semua tidak mahu terjadi dalam kehidupan kita.Tetapa yang hidup kene teruskan hidup dan menerima qada dan qadar dari pencipta makhluk sekelian alam.



Jika anda rasa ingin merancang kewangan anda untuk masa depan anda sekeluarga hubungi sy wakil Takaful di 013-6080622 sy akan membantu anda. 


Kita dikurniakan akal fikiran dan keupayaan tulang 4 kerat jadi gunakanlah sebaik2nya supaya kita dpt member manfaat kepada saudara kita sendiri.







By Bro Ahmad with 0 comments

0 comments:

Leave a Reply